Idioma inglés.Ortografía.GRAMÁTICA.Tiempos verbales.Verbos en pasado.Verbos irregulares.Infinitivo.Verbos preposicionales

f3374534f49f529849466cbb9d256c29 f3da0399cc83383a53e5b66e363a9aed ecc5233e85cc21c5c1ffea32acef0166

ESPAÑOL INGLÉS

PALABRA O FRASE Nº 12

‘A modo de ejemplo’: /’As an example…’ traducción

Ortografía

La ortografía del inglés se fijó aproximadamente hacia el siglo XV. Aunque desde entonces la lengua ha sufrido importantes cambios fonéticos, especialmente en las vocales, lo cual hace que la ortografía no sea una guía segura para la pronunciación. A modo de ejemplo podemos considerar la secuencia -ea-, que tiene hasta siete pronunciaciones16 diferentes sólo parcialmente predecibles a partir del contexto fonético:

Sonido Ortografía transcripción AFI Significado
[e], [ɛ] head, health [hed]/[hɛd], [helθ]/[hɛlθ] ‘cabeza’, ‘salud’
[iː] heap, heat [hiːp], [hiːt] ‘montón’, ‘calor’
[ɜː], [ɝ] heard, hearse [hɜːd]/[hɝd], [hɜːs]/[hɝs] ‘oído’ (de oír), ‘coche fúnebre’
[ɑː], [ɑɹ] heart, hearken [hɑːt]/[hɑɹt], [hɑːkən]/[hɑɹkən] ‘corazón’, ‘escuchar’
[iə] zeal, heal [ziəl], [hiəl] ‘celo’, ‘sanar’
[eɪ] break, great, steak [bɹeɪk], [gɹeɪt], [steɪk] ‘romper’, ‘grandioso’, ‘bistec’
[iˈeɪ] create [kɹiˈeɪt] ‘crear’

b7a2d9bf2b2377eaee79cf0ad2ef360d adb28d19915b6d4d9bbab80e2b9728d3 a83fbf47aa1cce53f7e1acc36fab6490

Gramática

El inglés presenta muchos de los rasgos típicos de las lenguas europeas. El nombre presenta diferencia entre singular y plural. En inglés moderno a diferencia de su antecesor el inglés antiguo el nombre no hace distinciones de género o caso. Las diferencias de caso se restringen en inglés moderno al pronombre, tal como sucede por ejemplo en las lenguas romances.

En el sistema verbal el inglés, al igual que el alemán y las lenguas romances, ha sufrido una evolución similar. Se han creado «formas compuestas de perfecto» para expresar el aspecto perfecto y «formas perifrásticas» con el verbo ser para expresar el aspecto progresivo o continuo. Otra similaridad es el desarrollo de formas de futuro a partir de verbos auxiliares. Una diferencia importante entre el inglés y otras lenguas germánicas y romances es el debilitamiento del modo subjuntivo. Igualmente el inglés, al igual que el alemán, el holandés o las lenguas románicas, ha creado artículos definidos genuinos a partir de formas demostrativas.

d567932f77206f93718ea3ba51b1ff24

Tiempos verbales

En inglés hay cuatro tiempos fundamentales: presente, pasado, futuro y condicional. Estos cuatro tiempos se combinan con tres aspectos (imperfectivo, continuo, perfectivo), las combinaciones de aspecto posible son cuatro ([-perf][-cont],[-perf][-cont], [-perf][-cont] y [-perf][-cont]). Las combinanciones de tiempo y aspecto anteriores dan lugar a un número importante de tiempos verbales:

  • Simples que sintácticamente carecen de auxiliar e que incluyen los siguientes:
    • Simples no continuos: Present simple, que se reconoce por no llevar sufijos TAM en la raíz; Past simple, que incluye una marca de pasado en la raíz, usualmente -ed en los verbos regulares y puede incluir -en e incluso umlaut en los verbos irregulares o fuertes; Future simple, marcado regularmente mediante un auxiliar (will, shall o sus formas negativas); Conditional, marcado regularmente por el auxiliar en tiempo pasado would (o su forma negativa).
    • Continuos, equivalentes en general a «auxiliar (ser) + gerundio» en español, denotan acciones que se están realizando en el momento en que se habla. Morfológicamente los tiempos continuos terminan en -ing: Present continuous; Past continuous
  • Compuestos, que denotan acciones terminadas y por tanto aspecto perfectivo:
    • Compuestos no-continuos: Present perfect; Past perfect; Future perfect.
    • Continuos, similares a los simples continuos: Present perfect continuous; Past perfect continuous

El siguiente cuadro resume los tiempos anteriores, para el verbo write ‘escribir’:

Tiempos simples
(Simple tenses)
Tiempos compuestos
(Perfect tenses)
– continuous + continuous – continuous + continuous
Present I write I am writing I have written I have been writing
Past I wrote I was writing I had written I had been writing
Future I shall/will write I shall/will be writing I shall/will have written I shall/will have been writing
Conditional I would write I would be writing I would have written I would have been writing

4c75aba42f9dfc245c8fc1a7db545576 5ae4c36bc256e906d7f463bcac37e98b

Verbos en pasado

Dependiendo de si son regulares o no, los verbos tienen distintos pasados, que son dos:

  • Pasado simple, equivalente a cualquier pasado en español
  • Pasado del participio, equivalente al participio en español.

El pasado simple casi siempre va acompañado de expresiones de tiempo como: ‘ yesterday, last (month, week, year, etc), a week ago’. Tanto el pasado como el participio de los verbos regulares acaba en ‘-ed’. Las reglas para formar el pasado simple de estos verbos son las siguientes:

  1. Si el verbo termina en ‘-y’ después de una consonante cambia la ‘-y’ a ‘i’ y agrega ‘-ed’: cry / cried.
  2. Si el verbo es de una sílaba y termina en una consonante después de un vocal, dobla la última consonante y agrega ‘-ed’, excepto cuando el verbo termina en ‘x’: plan / planned, pero ax / axed.
  3. Si el verbo tiene acento en la sílaba final dobla la última consonante y agrega ‘-ed’: permit / permitted.
  4. Si el verbo termina en ‘-e’, solo agrega ‘-d’: love / loved.
  5. Agrega ‘-ed’ a todos los demás verbos: play / played.

7bbddf73f6411e47ad522a5ffea48258 6739202f61d8d2c770939620e31628ef

Verbos irregulares

El uso de gotten se ha disminuido en el Reino Unido durante los últimos siglos, pero continúa en los Estados Unidos. Aunque en realidad no existen reglas definitivas sobre «que agregar» o «que quitar» en una palabra que sea del grupo de «verbos irregulares», por ende para los que estudian el idioma siempre se les recomienda que se las aprendan tal cual como se escriben, ya que como se mencionó antes, no existe un referente definitivo en los «verbos irregulares».17

6b8831a2bfd57b817ad04e0f25e27d0b

Infinitivo

En cuanto a los verbos infinitivos, éstos empiezan con la palabra to, por ejemplo:

  • To walk – caminar
  • To jump – saltar
  • To bite – morder
  • To speak – hablar

0d6ee0bcb782df356426a3ec618387f5 88797b5c9a62ddb5ce9d5067f1313a32

Verbos preposicionales

Muchos verbos tienen otros significados cuando se les añaden una preposición o un adverbio (up, down, in, out, around, etc.) después. Conocidos también como phrasal verbs, aunque este término está quedando en desuso,[cita requerida] cambian la definición del verbo, o dan información sobre la dirección. Por ejemplo:

  • Look up – buscar en el diccionario/un listado
  • Look after – cuidar
  • Look around – mirar por todos lados
  • Look over – revisar
  • Look back – mirar hacia atrás
  • Look for – buscar

Fuente que utilizo :   http://es.wikipedia.org

**************************************************

Spelling

English spelling was set to about the fifteenth century. Although the language has since undergone major phonetic changes , especially in the vocal, which makes the spelling is not a reliable guide to pronunciation. As an example we can consider the sequence-ea-, which has seven pronunciations different only partially predictable from the phonetic context:

Sound Spelling transcription AFI Meaning
[E], [ɛ] h ea d, h ea lth [Hed] / [hɛd], [helθ] / [hɛlθ] ‘Head’, ‘health’
[I ː] h ea p, t h ea [Hi ː p] [hi ː t] ‘Lot’, ‘heat’
[ɜ ː], [ɝ] h ear d, h ear is [Hɜ ː d] / [hɝd], [hɜ ː s] / [hɝs] ‘Heard’ (hearing), ‘hearse’
[Ɑ ː], [ɑɹ] h ear t, h ear ken [Hɑ ː t] / [hɑɹt], [hɑ ː k ə n] / [hɑɹk ə n] ‘Heart’, ‘listen’
[I ə] z ea l, h ea l [Zi ə l], [hi ə l] ‘Jealousy’, ‘heal’
[Eɪ] br ea k, gr ea t, k ea st [Bɹeɪk] [gɹeɪt] [steɪk] ‘Break’, ‘great’, ‘steak’
[Ieɪ] cr ea you [Kɹieɪt] ‘Create’

Grammar

English has many of the typical features of European languages ​​. The name has difference between singular and plural . In modern English unlike its predecessor the Old English name makes no distinctions of gender or case . Case differences are restricted to the pronoun in modern English, such as for example in the Romance languages ​​.

In the English verbal system, like the German and the Romance languages, has undergone a similar evolution. They have created «made perfect ways» to express the perfect look and «periphrastic forms» with the verb be to express progressive or continuous aspect. Another similarity is the development of future forms from auxiliary verbs . An important difference between English and other Germanic and Romance languages ​​is the weakening of the subjunctive mood . Likewise, the English, like German, Dutch or Romance languages, has created genuine definite articles from demonstrative forms .

Tenses

In English there are four times basic present, past, future and conditional. These four strokes are combined with three aspects (imperfective, continuous, perfective) aspect combinations are possible four ([-perf] [-cont] [-perf] [-cont] [-perf] [-cont] and [-perf] [-cont]). The combinations did earlier appearance time and result in a significant number of tenses :

  • That lack simple auxiliary syntactically and which include the following:
    • Simple non-continuous: Present simple, recognizable for not wearing TAM suffixes to the root; Simple Past, which includes a brand past the root, usually-ed in regular verbs and may include-in and even umlaut in verbs irregular or strong; Future simple, regularly marked by an auxiliary (will, Shall or their negative forms); Conditional regularly marked by the auxiliary would last long (or negatively).
    • Continuous, generally equivalent to «auxiliary (be) + gerund» in Spanish, denote actions that are being made ​​at the time spoken. Morphologically continuous time ending in-ing: Present continuous, Past continuous
  • Compounds that denote completed actions and therefore perfective aspect:
    • Compounds non-continuous: Present perfect, Past perfect, Future perfect.
    • Continuous, similar to the simple continuous: Present perfect continuous, perfect continuous Past

The following table summarizes the earlier times, to write the word ‘write’:

Simple times
(Simple tenses)
Compound tenses
(Perfect tenses)
– Continuous + Continuous – Continuous + Continuous
Present I write I am writing I have written I have been writing
Past I wrote I was writing I had written I Had been writing
Future I shall / will write I shall / will be writing I shall / will have written I shall / will Have Been writing
Conditional I would write I would be writing I Would have written I would Have Been writing

Verbs in the past

Depending on whether they are regular or not, verbs have different pasts, which are two:

  • Past simple, equivalent to any past in Spanish
  • Past participle equivalent to participle in Spanish.

The simple past is almost always accompanied by time expressions like ‘yesterday, last (month, week, year, etc.), a week ago. « Both past participle of regular verbs ending in ‘-ed’. The rules for forming the past simple of these verbs are:

  1. If the verb ends in ‘-y’ after a consonant change the ‘-y’ to ‘i’ and add ‘-ed’: cry / cried.
  2. If the verb is one syllable and ends in a consonant after a vowel, double the final consonant and add ‘-ed’, except when the verb ends in ‘x’: plan / planned, but ax / axed.
  3. If the verb has an accent on the final syllable double the last consonant and add ‘-ed’: permit / permitted.
  4. If the verb ends in ‘-e’, just add ‘-d’: love / loved.
  5. Add ‘-ed’ to all other verbs: play / played.

Irregular verbs

Using gotten has declined in the UK over the past centuries, but continues in the United States. Although in reality there are no definitive rules «to add» or «remove» in a word that is the group of «irregular verbs» thus for studying language are always recommended to learn them as such as write, because as mentioned before, there is no definitive reference in the «irregular verbs».

Infinitive

As for the infinitive verbs, they begin with the word to, for example:

  • To walk – walk
  • To jump – jump
  • To bite – bite
  • To speak – speak

Prepositional verbs

Many verbs have different meanings when they added a preposition or an adverb (up, down, in, out, around, etc.). Later. Also known as phrasal verbs , although this term is falling into disuse, [ citation needed ] change the definition of the verb, or give information on the direction. For example:

  • Look up – look in the dictionary / list
  • Look after – care
  • Look around – look everywhere
  • Look over – review
  • Look back – looking back
  • Look for – search

Deja un comentario